top of page

Młodzi ludzie mają Realny Wpływ!

Podsumowaliśmy projekt "Realny wpływ. Wzmocnienie dialogu obywatelskiego w warszawskich szkołach i dzielnicach". W praktyczne rozwijanie dialogu obywatelskiego zaangażowaliśmy aż 14 zespołów młodzieżowych aktywnych w samorządach uczniowskich i młodzieżowych radach dzielnic.



W ramach działań projektu młodzi ludzie ze wsparciem mentorów Fundacji Civis Polonus przeprowadzili diagnozę potrzeb i opinii społeczności szkolnej i dzielnicowej i wybrali przewodni temat działania. Następnie zorganizowano debaty szkolne i dzielnicowe z udziałem uczniów i nauczycieli, a na końcu zebrane wnioski przedyskutowano z dyrektorami i urzędnikami.


Dzięki temu stopniowemu procesowi, uczestnicy i uczestniczki poznali na czym w praktyce polega dialog obywatelski i nabrali pewności siebie, wiary w swoje możliwości, a także umiejętności zabierania głosu i prezentacji swoich pomysłów i oczekiwań.


Podczas całego procesu projektowego, brali też udział w serii warsztatów podnoszących kompetencje w takich obszarach jak komunikacja, dialog obywatelski między młodymi a decydentami i urzędnikami, promocja i prezentacja działań, wypowiedzi publiczne itp.


W efekcie projektu, młodzi ludzie doprowadzili do zrealizowania w szkołach i dzielnicach różnorodnych działań i zmian, takich jak:


  • remonty - malowanie ścian, odnawianie sal i korytarzy, wymiana rolet, naprawa drabinek;

  • poprawa wyposażenia łazienek - wymiana kranów, zamontowanie suszarek elektrycznych, mydło i papier toaletowy (!), nowe prysznice, lustra, drzwi do kabin;

  • ulepszenie przestrzeni szkolnej - zakup roślin, stworzenie stref relaksu z kanapami i pufami, poduszki na oknach, zamontowanie osobistych szafek szkolnych;

  • zagospodarowanie terenu wokół szkoły – remont patio, budowa mini amfiteatru na wydarzenia plenerowe, ogródki przyszkolne;

  • poprawa oferty gastronomicznej - kącik kulinarny z mikrofalami do odgrzewania obiadu, strefa gastro, nowy catering z opcją zamówienia jedzenia przez aplikację, automaty z jedzeniem, źródełka z wodą pitną;

  • polepszenie organizacji życia szkoły - zmiana dzwonków lub ciche dzwonki, zmiana godzin rozpoczęcia lekcji;

  • organizacja atrakcji dla młodych ludzi w dzielnicy - kino plenerowe, gra terenowa, oferta zajęć dodatkowych;

  • poprawienie komunikacji z dyrekcją i nauczycielami (regularne spotkania, skrzynka na pytania do dyrektora);

  • uatrakcyjnienie aktywności szkolnych - imprezy integracyjne, wycieczki, spotkania ze znanymi osobami;

  • wprowadzenie zmian w statucie i regulaminie SU oraz wyznaczenie opiekunów, którzy będą pilnować dalszego wprowadzania zmian;

  • zaprojektowanie n owej strony internetowej szkoły;

  • z akup nowego sprzętu filmowego i sportowego (np. rakietek do ping-ponga)

  • zmiany w godzinach kursowania autobusów w dzielnicy.


W projekcie wzięły udział:

  • Liceum Filmowe i Kreacji Gier Wideo       

  • XLIII Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Warszawie        

  • XXV LO im. Józefa Wybickiego     

  • Samorząd Uczniowski IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie        

  • XLV Liceum im. Romualda Traugutta         

  • LXV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im gen Józefa Bema    

  • LXXV Liceum Ogólnokształcące im. Jana III Sobieskiego w Warszawie        

  • Zespół Szkół Samochodowych i Licealnych Nr 3 im. I. J. Paderewskiego    

  • XIX LO im. Powstańców Warszawy  

  • XXII LO im Jose Marti   

  • Technikum Ekonomiczne nr 8 w Warszawie   

  • Zespół Szkół nr 4 w Warszawie im. Eugeniusza Kwiatkowskiego    

  • Młodzieżowa Rada Dzielnicy Mokotów      

  • Młodzieżowa Rada Bielan        

  • Młodzieżowa Rada Dzielnicy Targówek     


---

Projekt "Realny wpływ. Wzmocnienie dialogu obywatelskiego w warszawskich szkołach i dzielnicach" finansowany przez Miasto Stołeczne Warszawa oraz realizowany w ramach wdrażania polityki młodzieżowej m.st. Warszawy.


Comments


bottom of page